Stichting Hero schenkt duo-fiets

Kerk-Avezaath, een klein dorpje in de Betuwe, staat vooral bekend om de Betuwse Fietsvierdaagse met afstanden tot wel 80 km per dag. Jaarlijks nemen hier honderden locals aan deel. Wellicht dat de bewoners van de Thedingsweert 17/19 hier ook aan mee gaan doen, nu ze in het bezit zijn van een spiksplinternieuwe duo-fiets. Geschonken door Stichting Hero.

Op de foto zien we Desiré en begeleider Bjorn op de nieuwe duo-fiets die van alle gemakken is voorzien zoals elektrische trap-ondersteuning. Dankzij de schenking ging een lang gekoesterde wens van de cliënten – mensen met een verstandelijke en/of lichamelijke beperking - in vervulling. Zonder deze gift was het nooit gelukt om de fiets aan te schaffen. Want vanuit de zorggelden worden dit soort aankopen niet bekostigd.

Begeleiders André en Bjorn: ‘Op Thedingsweert 17/19 wonen twaalf jongvolwassenen met diverse stoornissen en problemen. Wij helpen hen bij alle dagelijkse activiteiten, opdat ze een goed en betekenisvol leven kunnen leiden, midden in de samenleving. Net als ieder ander vinden de bewoners het heerlijk om naar buiten te gaan. Een duo-fiets is voor hen een prachtige uitkomst. Een droom is uitgekomen! We kunnen nu alle dagen erop uit om de omgeving te verkennen, een boodschapje te doen of de lege flessen weg te brengen. Fietsen is gezond: de combinatie van frisse lucht en lichaamsbeweging maakt de cliënten alert en ontspannen tegelijkertijd. Bovendien kent een fiets geen CO2 uitstoot en is een ritje op een duo-fiets heel gezellig. Je hebt als begeleider of verwante dan even tijd om 1-op-1 aandacht te geven. Dat Stichting Hero de fiets aan onze bewoners heeft geschonken is uitzonderlijk en bewonderenswaardig. Het is fijn om te weten dat er mensen zijn die aan je denken en je steunen!’

Mijn persoonsgegevens mogen behandeld worden conform de Privacyverklaring