Vlindertuin de Zindering

Vlindertuin de Zindering is een mooi, sociaal project dat  mensen met elkaar verbindt.

De  Vlindertuin ligt op het dak van de enige en ondergrondse parkeergarage in Tiel. Het is letterlijk en figuurlijk een mooie binnenkomer voor wandelaars en fietsers die hier de stad Tiel binnen komen. Mensen die Tiel per auto bezoeken zien als eerste de vrolijke vlindertuin als ze vanuit de garage naar buiten lopen.

De tuin heeft als doel de biodiversiteit  te versterken door zoveel mogelijk vlinders, bijen en andere dieren een goede leefomgeving in onze stad te bieden. Het onderhouden van de tuin wordt gedaan door zo’n 25 vrijwilligers.

De tuin is een geschikte locatie om kinderen en volwassenen meer te vertellen over het belang van biodiversiteit. Tevens is de tuin een mooie, vrolijke plek waar mensen kunnen zitten, herdenken en ontmoeten. Door de centrale ligging van de tuin kunnen passanten vaak de vrijwilligers aan het werk zien. Dat levert een hoop ontmoetingen, complimenten, gezelligheid en goodwill op.

Onlangs zijn er drie banken (naar een ontwerp van Gera van der Leun en Gert de Graaff) in de Vlindertuin geplaatst, waarvan er één geschonken is door Stichting Hero.

Fotograaf: Edwin Barendrecht

Mijn persoonsgegevens mogen behandeld worden conform de Privacyverklaring